Tuesday, October 13, 2009

この人、誰?

"Who is this guy?"
「このひと、だれ?」

Do you know "Scott Murphy"? Yesterday, I found his music, どんなときも。on YouTube. I knew this song with another singer 槙原敬之 (actually 槙原 wrote the song), but not with this American guy! You know what, I would have no idea the singer is not Japanese if I did not see the video! He speaks perfect Japanese! (At least in the video.) I guess he lives in Chicago. I want to go to his concert!

Here is the lyrics of どんなときも。

http://www.youtube.com/watch?v=AlEo6q4Yhb8


ぼく の せなか は じぶん が
おもう より しょうじき かい
だれか に きかなきゃ
ふあん に なって しまうよ

たびだつ ぼく の ために
ちかった あの ゆめ は
ふるぼけた きょうしつ の すみ に おきざり の まま
あの どろだらけ の スニーカー じゃ おいこせない の は
でんしゃ でも じかん でも なく ぼく かもしれない けど

どんな  とき  も、どんな とき も
ぼく が ぼく らしく ある ために
すきな もの は すき と いえる きもち だきしめて たい

どんな とき も、どんな とき も
まよい さがし つづける ひび が
こたえ に なる こと、 ぼく は しってる から

もしも ほか の だれか を 
しらずに きづつけても
ぜったい ゆずれない ゆめ が ぼく には ある よ
むかし は よかったね と 
いつも くち に しながら
いきて ゆく のは ほんとう に いやだ から
きえたい くらい つらい きもち かかえて いても
かがみ の まえ わらって みる
まだ へいき みたい だよ

どんな とき も、どんな とき も
ビル の あいだ きゅうくつ そう に
おちて ゆく ゆうひ に
あせる きもち とかして いこう
そして いつか だれか を あいし
その ひと を まもれる つよさ を
じぶん の ちから に かえて ゆける ように

どんな とき も、どんな とき も
ぼく が ぼく らしく ある ため に
すき な もの は すき と
いえる きもち だきしめて たい

どんな とき も、どんな とき も
まよい さがし つづける ひび が
こたえ に なる こと 
ぼく は しってる から

No comments:

Post a Comment